Anders till FC Köpenhamn ?

Läste i BT i morses att FC Köpenhamn är väldigt intresserade av Anders Svensson.

"Runt fem miljoner i ren sign-on-bonus ska få Elfsborgsstjärnan till Danmark. "

Men enligt BT så tänker inte Elfsborg släppa honom :

"Vi sätter inga prislappar på spelare. Får vi in ett bud tar vi ställning till det genom en diskussion inom föreningen, med agenten och spelaren i fråga. Men alla förstår att vi gärna vill behålla Nordens bäste mittfältare, som dessutom spelar sitt livs fotboll, säger Andreasson."

FC Köpenhamn gör allt för att locka honom till Danmark och sägs lägga ett ännu högre bud på honom ..

Anders Svensson själv säger:

"Det är klart att det är smickrande att en så pass stor klubb är intresserade, men jag älskar Elfsborg och gör inget som inte känns bra för båda parter. "



Jag blir alltid lite orolig när det skrivs om att Anders Svensson skulle vara påväg bort ifårn Elfsborg, eftersom han betyder väldigt mycket för Elfsborg och är kanske den viktigaste spelaren i en eventuell guldstrid.
Men det är ju inte direkt första gången som Anders får bud från andra klubbar under sin tid i Elfsborg och jag tror faktisk att han stannar.
Har han tackat nej till Espanyól och sånna storklubbar innan så lär han väl inte gå till Köpenhamn !

Och jag får väl hålla med Peter Wettergren , assisterande tränare i Elfsborg om att :
"Det vore väl inte konstigt om Nordens bästa klubb var intresserade av Nordens bästa spelare"


Källa: Borås Tiding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0